tisdag 9 december 2008

Bara en illusion vi människor är beroende av

2009 ska tydligen bli ett riktigt skitår enligt Sven Otto Littorin. Fler och fler kommer stå utan arbete. Uträkningar visar att ytterligare 145 000 människor kommer stå utan jobb 2010. Synd för dem kan man tycka men med tanke på att en fjärdedel inte kan tänkas flytta eller skola om sig så är jag kluven vad jag ska tycka. Tur dock att Melodifestivalen 2009 har ett "galet starkt startfält", även fast svenska folket redan dömt ut det utan att höra låtarna och se artisterna framträda. Jag dömer inga artister eller låtar - baissar hela arrangemanget i stället.

2009 får vi tydligen några extra hundralappar i plånboken enligt Aftonbladet som suttit och fluktat över diverse skattetabeller. Inflationen tuggar väl visserligen i sig det mesta, men annars är jag positiv till skattesänkningar. Vårt enorma skattetryck är inte sunt för ett svenskt företagsklimat. För mig är det inte och kommer heller aldrig vara "sexigt" att betala skatt.

Rödgrönt röstfiske?

2008 däremot får nu en extra sekund. Du och jag kommer uppleva 23.59.59 två gånger om ingen av oss reser mellan olika tidsoner för att uppleva spektaklet flera gånger om. Varför i hela fridens namn måste man rätta till småsaker som dessa? Vad ska du göra av din extra sekund? Tid är ju för fan bara en illusion vi människor är beroende av.

Min dagliga nominering till Anna Takel-beteende, ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen" går till en man som grinar ut i Aftonbladet för att han ertappades med otillåtna preparat. Skyller ifrån sig lite och vill "inte kommentera" kokainet som hittades i dennes bil. Namnet som Aftonbladet inte känner att publicera ska vara Ola Rapace. (källa) Rapace, våga gå ut med namn och bild i stället, då kanske du får lite empati. 2009 bakom lås och bom för dig?

Hur Bondens 2009 kommer se ut tänker jag inte sia om allt för mycket om änu. Får väl till största sannolikhet behålla mitt jobb. Vore inte fel att hitta ett till men kan använda börsen för att göra lite extra pengar. Kommer inte titta på det starka startfältet i melodifestivalen. Kommer däremot vara nöjd för alla skattesänkningar jag kan få. Vad jag ska göra av min sista sekund 2008 återstår att se. Lär ändå inte minnas den i alkoholens rus.

Inga kommentarer: