måndag 1 december 2008

Jag rullar

Volvo är latin och kan översättas med "jag rullar". Många vill även tro att Volvo är ett "svenskt" företag. Hur som helst är nu skiten ute för försäljning. För närvarande vill över 50 procent av Aftonbladets läsare och hela 90 procent av Expressens läsare att vi ser till att Volvo fortsätter att rulla vidare med statens hjälp.


Numera finskägda "Ahlgrens bilar" har även de Volvo



Att så många tycker att vi ska fånga den fallande kniven för att "rädda" något som inte ens är svenskt gör mig förbluffad. Snälla borgerliga regering, låt marknaden ha sitt eget kretslopp, låt det "svenska" Volvo bli allt annat än statligt ägt. Vad ni än gör, försök inte agera filantroper för att rädda något som inte räddas kan. Det är oavsett ett Moment 22 som utspelar sig. Låt inte vänsterblocket dra nytta av eventuella klavertramp.

Sex på TV är ju inget nytt. Porren har väl aldrig vart mer utbredd i samhället och de dagliga sexspalterna i kvällspressen är fulla med floskler om hur du inte kommer på 25 sekunder och hur du har bästa sexet på flygplatsen. Filip och Fredrik vågade tydligen inte banga på varandra, alternativt några flickor, så de lät ett swingerpar ha sex lite undanskymt. Har de gått och blivigt kärringar de två gossarna? Åk till ett land med laglig prostitution och undersök er själva när ni utför era trix. Det är vad jag skulle kalla intressant TV.

Senaste nytt: Skottdrama utanför Visby; "Mannen misstänks för försök till mord. Det nio timmar långa dramat slutade med att polisen sköt honom i bröstet. Den misstänkte gärningsmannen vårdas nu på sjukhus." Happ, då blir det snyfthistorier om hur dumma polisen är under veckan...

Dagens solklara utmärkelse till Anna Takel-beteende, ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen" går till wannabe-Lucia Freddy Karlberg som grinar ut lite för att hans ploj inte gick igenom. Vad som retar mig mest är hans brinnande passion att verkligen gå hela vägen;


"I uppdraget ingår också att uppvakta pensionärer.

– Självklart ska Lucia vara en tjej om de äldre
blir upprörda men annars tror jag inte att någon hade tagit illa upp, säger han
och berättar att han sagt att han var villig att hoppa över lussandet för
pensionärerna"


Malin Wollin sammanfattar ganska bra vad jag anser om dessa spektakel.

All rapportering om musiker och vad de har för sig ger mig kräksmak i munnen. Dock sken mina ögon upp när jag fick läsa detta. Lars Winnerbäck, en av få artister som inte spelat massmedias spel och således ställt upp på patetiska intervjuer om badrumsrenoveringar och favoritfärger ska köra fyra gigg på Hultsfred i sommar. Har aldrig vart på stället men nu blir jag lockad. Ska man kanske rulla ner dit i sommar i en volvo för att rulla runt lite i gyttjan för att sedan lyssna på Lasses lyrik;


"Nu skiner solen och nu blänker ljuset
I alla fönster, i alla krypin
Men i en etta i det högsta huset
Där rullar inlandsisen in"

Inga kommentarer: