torsdag 18 december 2008

"Hö hö, det smakar ju som kyckling"

Inget vidare drag på nyhetsfronten. 50-öringen kan komma att tas bort från Sverige och då kommer den minsta valören att vara en-kronorna. Bara skönt att få lite mindre mynt i fickan även fast 50-öringarna inte tar allt för stor plats volymmässigt. Vad jag funderar över är dock, hur gör vi med panten? Får man en (1) krona burken eller noll (0) kronor burken ifall man bara pantar en åt gången?

Som sagt inget drag på nyhetsfronten. Fadde har väl inte fått tillräckligt med artiklar den här veckan så han gör nu ett all-time-low. Killen hamnar nu på samma häpnadsveckande nivå som Dogge när han nu ger sig in i tomteindustrin. Nu fattas ju bara att Ernst tillsluter sig så är skaran komplett.

Aftonbladet påpekar ytterligare en gång för det obildade svenska folket att kineserna har för vana att äta hund och katt. Jahapp, där ser man, det visste jag ju inte igår. Givetvis ska en opionion skapas och vi ska reagera och agera mot detta hemska sätt att hantera våra ludna vänner. Jag ger fullständigt fan i vad kineser, indier, amerikanare, afrikaner, latinos, du och din farmor stoppar i sig. Vi käkar kor, för en miljard människor i världen är det en skam. Vi slafsar i oss gris, för alla muslimer är vi äckliga. Dra linjen vid kannibalism - käka allt annat.


Smakar ju samma?

Min dagliga nominering till Anna Takel-beteende, ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen" går idag till miffona som grinar över att sin son inte fick en specialtillverkad tårta. Heath och Deborah Campbell grinar över att affären vägrade att skriva "Adolf Hitler" på deras sons tårta. Först och främst vad trodde de själva? Att affären gärna skulle göra det? Sen hade inte ett "Grattis Adolf" varit tillräckligt? Hur ofta skriver man ens ut hela efternamnet på en födelsedagstårta, för en tre-åring? Utöver det, svårt att göra en egen tårta med valfri text?

Kineserna käkar kissemissar och vovsingar medans svensken dricker sprit. En smart idé från en hyresvärd i Lund låter nu studerande nykterister gå före i kön mot dem som hellre spenderar helgen med en sjuttifemma i stället för med kurslitteraturen. Givetvis ska folk vara igång och gnälla att detta är fel och diskriminerande. I helvete heller! Det är upp till varje individ att läsa igenom, skriva under och följa ett kontrakt från varje hyresvärd vare sig den tillåter alkoholkonsumtion eller inte. Passar det inte, hitta något annat!

Imorn blir det att vara lite äcklig och käka mu mu och nöff nöff. Hoppas inte någon utländsk motsvarighet till Aftonbladet gör en skitnödig artikel om att jag är så hemsk. Vidare lär jag trycka i mig några burkar pilsner sedan fullständigt skita i panten då det är inte värt besväret oavsett om jag får 50 öre eller en krona burken. Lördagen består av att försöka överleva alla människor i den upphaussade julhandeln. De som stannar mitt framför en för att svara i mobilen, småungarna som grinar och folk som går in i en utan anledning. Allt detta för att bidra lite till den svenska bruttonationalprodukten. Erbjuder någon mig att smaka på katt eller hund kommer jag utan att tveka att göra det men det enda jag kommer få ur mig är väl det patetiska svenskluktande uttrycket - "Hö hö, det smakar ju som kyckling!"

Inga kommentarer: