fredag 7 november 2008

Exklusivt: Folkfesten inställd!

Det kanske bara är för tidigt på dagen men nyhetsflödet verkar inte ha vaknat. Aftonbladet påpekar att en hundvalp är på väg mot Vita Huset medan Expressen inte riktigt har en lika så skitnödig rubrik utan nämner ett mord, med namn och bild på en ung svensk flicka.

Hade nästan förväntat mig att se en "Så-mycket-tjänar-Zlatan-rubrik" på Aftonbladet, de brukar ju ha en sådan var 14:e dag men ack så fel jag hade. Kan inte påpeka hur ironisk jag tycker relationen Zlatan-Media ter sig. I synnerhet Aftonbladet-Zlatan. De gör verkligen allt för sin egen Gud, medan Zlatan alltid vänder dem ryggen.

Det finns inte en journalist i det gänget som inte skulle kliva över lik för att under den största orgasmen i mannaminne, kunna få skrika ut på löpet; "EXKLUSIVT: ZLATAN TALAR UT"

Svensk idrott är ju även den ganska ironisk. Vi skickar folk till ett OS, som på något sätt lyckas ta ett antal medaljer. Sedan att vissa inte kan ta att de torskar och som en snorig 4-åring kastar iväg sin lilla peng är ju bara en skam för Sverige.
"Får jag inte rätt får jag lägga av" - Du Abrahamian, betala dina böter, kommentera aldrig en match och inse att du gjorde fel.

Varje gång ett svenskt landslag ska ställa upp i ett mästerskap, i synnerhet i fotboll, ska man även köpa en ny TV, givetvis en platt sådan, för den så fint kallade "folkfesten". Detta är ett gulligt avtal mellan diverse elektronikföretag och massmedia som aldrig upphör. Landslaget blir haussade och Zlatan kan gå på vatten redan veckor innan turneringen börjar. Att vi sedan åker ut i kvarten minns ju inte en själ året efter när Lagerbäck presenterar de nya "hemliga" anfallsplanerna och samma patetiska tro att vi kommer ta hem guldpokalen börjar om. OnOff ringer Aftonbladet - som nappar direkt.

Dagens "Anna Takel", ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen" måste ju gå till en sportfåne. Veronica Wagner grinar skönt ut i Aftonbladet då hon hotar att fly Sverige för USA. Platsar hon inte i det mediokra Sverige, kommer hon då verkligen platsa i det framstående Amerika? Lycka till fröken Wagner, jag tror på dig, ta gärna en sur och gnällig Ara med dig i din flykt.

Jag hatar inte sport men kräkreflexerna stimuleras varje gång det är dags för en ny folkfest.

1 kommentar:

Wagner sa...

Hej du.. råkade av misstag läsa din blogg. Vore väl bra om du orkade läsa min någon gång så du ser vad jag har sagt och vad aftonbladen sen väljer att skriva. FLY SVERIGE???? Jag menar inte ens jag är så dramatisk.. jaja.. dessutom så ska ja inte ens dit. Eskilstuna ska jag till! :-)

Whatever... take care.

Hälsningar Veronica Wagner