fredag 14 november 2008

Återigen fredag

Återigen fredag. Mordet på Caronline Stenvall diskuteras flitigt i pressen. Hennes baneman "kan" tydligen ha varit psykiskt störd då mordet skedde. Är det bara jag eller påstås detta i varenda jävla mordfall nu för tiden? Att det går att framföra som en "nyhet" om och om igen gör mig förvånad.

Aftonbladet och Expressen skiljer sig något idag. Expressen kör fortfarande på sitt ajabaja-sex-med-djur-spår som jag diskuterade i gårdagens bloggande och Aftonbladet nöter på med IPRED-lagen, något som jag också diskuterat. Vare sig artisterna är för eller emot så kontaktar de nu Aftonbladet på löpande band för att säga sin mening. Givetvis nappar journalisterna och ger lite gratis marknadsföring för Basshunter eller någon annan avdankad "artist". Så söt symbios de har, när ska Linda Rosing får säga sin mening om IPRED - kom igen vi behöver hennes tunga åsikt!

Dagens Anna Takel, ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen" går till en Idol-deltagare. "De flesta av mina fans är barn och jag vill inte ha en sån image" snyftar Alice Svensson fram i Expressen. Här har vi ju ett bevis på att tänka-efter-före inte är aktuellt för alla "celibriteter". Alice, din image? Du tänkte verkligen på den när du stolt visade upp höstens stickade plagg. Att i kort-kort få höra att du utspelar en viss sexighet, hur blir du då ens förvånad när någon påstår att det står "knulla" i din panna?'

Hur som helst, återigen fredag. Idol är i full fart. Undrar hur de små "stjärnorna" ställer sig till IPRED-lagen. En annan stjärna som nu sadlar om helt är ju alla gullegris Henke Larsson. Efter att ha anslutit sig till ett korplag i innebandy kan han nu springa runt med klubban i högsta hugg, efter springer Aftonbladet och rapporterar om FC Helsingborgs rakade frälsare - återigen fredag och nyhetsvärdet är på topp.

Inga kommentarer: