tisdag 18 november 2008

Snacka om upplevelse!

Äntligen var det dags! De första 8 bidragen till melodifestivalen 2009 har presenterats. Äntligen kan pressen nöta på dag ut och dag in om dessa folkkära musiker. Förvänta er mycket floskler, förvänta er snyftande historier om artist x's farmor som bröt nyckelbenet - allt på "specialsajten Melodifestivalen 2009" som ni hittar under den obligatoriska "Klimatpanelen" på varenda jävla tidning.

Låt mig gissa, om några månader kommer vi ha ett så jävla bra bidrag att skicka vidare så att hela svenska nöjeseliten är kåta som aldrig förr för att ta hem vinsten. Sen att vi förmodligen blir näst bäst av de två sämsta är ju givetvis någons annans fel. Varför inte skylla på öststaterna som "kompisröstar" eller något annat patetiskt?. När ska vi inse att Sverige inte har något att bidra med i stället för att ett halvår i förväg börja med rapporteringen?

Idag finns det ju bara så mycket att störa sig på. Några ansvarslösa föräldrar sitter och tycker synd om sin unge som spelade dataspel. World of Warcraft ska tydligen vara boven i dramat även fast föräldrarna var hemma. Har spelat det där spelet enormt massa timmar. Nog har jag kört 24-timmarspass utan att säcka ihop. Har även "lanat" två nätter i rad, med alkohol och korv med bröd som föda men har alltid vetat om jag behöver vila några timmar. Skyll inte på dataspelandet, ta lite jävla ansvar!

I dagens Aftonbladet kan man hitta nomineringen till dagens Anna Takel, ni vet hon med "köra-ner-i-diket-reflexen". "Jag kunde inte skyla mig" säger Kiefer Sutherland om sina 48 dagar i fängelset. Du kan inte skyla dig mot vad? Att de andra internerna får se att du är där? Sen att du går till någon skvallerblaska där du berättar om din hemska upplevelse är ju bara så gulligt, Sutherland, du glömde nog snuttefilten!


Nej jag hitta ingen bättre bild

Guldbollen gick, som förväntat, till Zlatan. Denna är han säkert värd - det förvånar mig inte. Är han dock värd, som jag hörde, 18 sidor i Aftonbladet för sin bedrift?. Finns det så mycket att skriva om en och samma person som tidigare fått hundratals rubriker eller är all övrig sport i Sverige så extremt jävla kass att detta endast var det med en uns av nyhetsvärde?

Nu närmar sig ju julen. Känner mig patetisk när jag redan sitter här med mina alkoholfria glögg, i mitten av november. Årets julklapp var verkligen genomtänkt. En upplevelse?! Så jävla fyndigt att man bara vill dunka huvudet mot badrumskaklet tills man svimmar av blodförlusten - snacka om upplevelse!

Inga kommentarer: